Naar de homepage van de NVGP Forum Nederlandse Vereniging van Graves Patienten

FAQFAQ† †ZoekenZoeken† †GebruikerslijstGebruikerslijst† †GebruikersgroepenGebruikersgroepen† †RegistreerRegistreer
ProfielProfiel† †Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken† †InloggenInloggen

Hallo, ik ben nieuw

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Nederlandse Vereniging van Graves Patienten forum index -> Behandeling Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stresskonijn

BerichtGeplaatst: Do 11 Okt , 2007 1:02    Onderwerp: Hallo, ik ben nieuw Reageer met quote

Hallo iedereen, ik ben helemaal nieuw op dit forum. Eigenlijk loop ik al tweeŽneenhalf jaar rond met 'een te snel werkende schildklier'. Sinds ik vorige week opgenomen ben ik 't ziekenhuis met onmeetbare waarden, ben ik met het aanvaardingsproces begonnen.
Even in 't kort (allez, ik zal proberen 't kort te houden Confused)
Zo 'n dikke twee jaar geleden ging ik naar de huisarts met vage klachten, afvallen en toch gewoon eten, zenuwachtig, trillen als een espenblad. Sindsdien ben ik aan de Strumazol, later ook aan de propranolol. Mijn waarden werden een beetje beter, en dan weer achteruit. De dosis Strumazol werd opgedreven, maar echt helemaal goed werd het niet. 't Einde van 2006 ben ik dan voor de eerste keer naar een endocrinoloog gegaan. Zij schreef me een zware kuur Strumazol voor, die ik dan geleidelijk moest afbouwen.
Ondertussen bleef ik op controle gaan bij mijn huisarts. In Augustus bleken mijn waarden weer niet goed en op aanraden van de huisarts maakte ik opnieuw een afspraak met de endo.
Op 2 oktober mocht ik komen, ik had op voorhand bloed laten nemen, zodat ik niet moest wachten op de uitslag. Mijn waarden bleken onmeetbaar. Ik mocht niet naar huis... Een week heb ik in 't ziekenhuis gelegen. Volgens de endo was ik een wandelende tijdbom, klaar om met toeters en bellen op intensieve te belanden Shocked
Een echocardio wees uit dat mijn hart is vergroot en dat twee van mijn vier hartkleppen niet meer sluiten.
Voor het eerst in al die tijd, neem ik het woord ziekte in de mond. Ik ben Tamara en ik heb de ziekte van Graves. Ik heb een fulminante, hypertheoiriede schildklier. De gevolgen moet ik aan jullie niet uitleggen hť...
Opluchting (neen, ik ben niet gek of lui, ik ben ziek), angst (wat gaat er nog volgen) en verdriet wisselen elkaar af.
Ik ben thuis geschreven tot 2 november. Tijd zat dus om te zoeken naar info. Zo ben ik op dit forum beland.
Ik ben blij het eens van me af te kunnen schrijven, dit is een deel van mijn verwerkingsproces. Daar wil ik jullie alvast voor bedanken.
Heel veel groetjes, Tamara aka stresskonijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
mariejose

BerichtGeplaatst: Vr 12 Okt , 2007 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Tamara, welkom op dit forum. Het is idd een opluchting te horen dat je net gek of overspannen bent , maar gewoon Graves hebt.
Angst is niet nodig wat Graves betreft, het is heel goed te behandelen met medicijnen, als als die niet helpen, een slok( stelt ook niet veel voor), of een kleine operatie. Nadeel van Graves dat het genezingsproces wel enkele jaren in beslag kan nemen voordat je weer een beetje de oude bent. Je voelt je meestal steeds een stapje beter. Soms 2 stappen vooruit, gevolgd door 1 stap achteruit, dus hoe jij je voelt schommelt per dag.
Ik denk dat je ook wel een rustiger leven zult gaan leiden, door je agenda minder vol te plannen, heb je meer tijd over om tot rust te komen.
Het is zekers verdrietig over wat je overkomt, maar bedenk ook dat het heel goed te behandelen is, en je daarna weer een gewoon rustiger leven kunt leiden.
Mijn FT4 was ook over de 100, niet meer te tellen. In dat ziekenhuis hadden ze dat nauwelijks meegemaakt. In 2001 is het ontdekt, en de jaren daarna was er een stijgende lijn dat ik me steeds beterder voelde. Laat gewoon alles over je heen komen, en probeer je er niet over op te winden. , groetjes van Marie Jose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stresskonijn

BerichtGeplaatst: Vr 12 Okt , 2007 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Marie Jose,
bedankt voor de bemoedigende woorden! Het doet me deugd.
Ik voel me inderdaad de ene dag al wat beter dan de andere, zodadelijk moet ik op controle bij mijn endo.
Heel veel groetjes, Tamara
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Nederlandse Vereniging van Graves Patienten forum index -> Behandeling Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: